Już w połowie lat 90-tych rozpoczęła się nasza podróż w świecie technologii dla bankowości. Od samego początku naszym głównym celem było stworzenie rozwiązań, które nie tylko usprawniają procesy, ale również realnie wpływają na komfort klientów banków i instytucji finansowych. Jednym z pierwszych dużych projektów było wdrożenie usługi „Wygodne Rachunki” dla jednego z największych banków w Polsce – projektu, który do dziś miło wspominamy.
Nowa jakość w obsłudze płatności
W styczniu 2006 roku podpisaliśmy umowę z bankiem, która zapoczątkowała realizację sieci bill-payment. Nowa usługa, którą dostarczaliśmy umożliwiała klientom opłacanie rachunków domowych podczas codziennych zakupów w sieciach handlowych współpracujących z bankiem. Od hipermarketów, przez osiedlowe sklepiki, stacje paliw, po specjalistyczne punkty kasowe – nasza technologia była wszędzie obecna, sprawiając, że codzienne płatności okazywały się szybkie i bezproblemowe dla klientów.
Kompleksowe podejście do obsługi
Nasz model współpracy oparty był na pełnym outsourcingu. eSourcing odpowiadał za całość procesu – od szkolenia pracowników banku i agentów, poprzez obsługę transakcji, aż po ich rozliczenie i raportowanie. Zapewnialiśmy:
- Szkolenia dla pracowników Banku i Agentów.
- Obsługę płatności za rachunki na podstawie umów z wystawcami faktur.
- Pełne rozliczenie transakcji między agentem, bankiem a wierzycielem.
- Raportowanie oraz kontrolę rozliczeń.
- Całodobową infolinię techniczną i reklamacyjną.
- Technologiczne zaplecze sukcesu
Za sukcesem „Wygodnych Rachunków” stały nie tylko innowacyjne pomysły, ale również solidne zaplecze technologiczne. Wdrożyliśmy system rozliczeniowy w naszym Centrum Autoryzacyjnym oraz Centrum Backupowe, zapewniając niezawodność usługi. Terminale POS znanych na całym świecie firm Verifone, Ingenico i Lipman działały w trybie offline, zintegrowane z aplikacją do autoryzacji kart CKC/ProCard i doładowaniami Prepaid niemniej znanej sieci Euronet.
Niezwykle istotnym elementem było także zastosowanie nowoczesnych algorytmów, takich jak grafowe mechanizmy automatów do parsowania informacji z kodów kreskowych na rachunkach, co było bardzo ciekawym podejściem z zakresu teorii języków formalnych.
Patrzymy w przyszłość
Dwadzieścia lat (a właściwie trzydzieści – bo tyle lat ma już nasza grupa) to dopiero początek. Jesteśmy dumni z naszych osiągnięć, ale nie osiadamy na laurach. Obecne otoczenie regulacyjne powoduje, a wręcz wymusza, nieustające zmiany w procesach, zarówno po stronie banków jak i dostawców ICT. To wszystko daje nam niesamowitą energię do tworzenia coraz to nowych rozwiązań, opartych o coraz to nowszą technologię. Postęp technologiczny już nie idzie powoli do przodu, on po prostu pędzi, a my razem z nim!
Nasz zespół nieustannie pracuje nad nowymi technologiami, które redefiniują bankowość i dostosowując ją do potrzeb współczesnego klienta, bardzo wymagającego jeśli chodzi o czas i jakość obsługi. Banki wiedzą to już od dawna, że aby pozyskać i utrzymać młodego klienta, wymagana jest błyskawiczna reakcja oraz usługi na najwyższym poziomie technologicznym.
Dziękujemy naszym partnerom i klientom za dotychczasowe zaufanie oraz trzymamy kciuki za kolejne dwie dekady nowych wspólnych wyzwań!