Niedawno pisaliśmy o VoP, ponieważ znaczną część naszych klientów stanowią działy bankowości korporacyjnej, od razu pomyśleliśmy o sposobie zarządzania pakietami transferowymi. Od strony technologicznej ten temat będzie najbardziej wymagający.
Temat jest wielowarstwowy, klienci korporacyjni będą wysyłać pakiety z tysiącami przelewów. RVM (Routing Verification Mechanism), podmiot świadczący tę usługę dla banku, będzie musiał traktować każdy przelew jako osobne żądanie, większość z nich będzie wysyłana do różnych banków. Następnie wynik będzie musiał zostać przedstawiony klientowi. RVM powinien poradzić sobie z debulkingiem i rebulkingiem odpowiedzi dla wszystkich kont w jednej odpowiedzi od odpowiednich PSP.
Wszystko powinno zostać wykonane w ciągu pięciu sekund, więc jeśli mówimy o integracji systemów w obu bankach i dwustronnej wymianie informacji z różnymi podmiotami, limit 5 sekund może okazać się bardzo wymagający. System RVM będzie musiał być bardzo wydajny i zaprojektowany do skalowania, gdy usługa stanie się bardzo popularna.
Osobną kwestią jest to, co klient zrobi z takimi informacjami. Dokumentacja zobowiązuje bank do umożliwienia zignorowania zapytania, ale biorąc pod uwagę potrzeby klienta, banki prawdopodobnie dostarczą rozwiązanie, w którym przelewy ze statusem „match” będą wysyłane. Reszta trafi do osobnej paczki w celu dalszej weryfikacji. Szczególnie w obszarze bankowości korporacyjnej docelowe rozwiązania mogą się różnić w zależności od banku, a nawet segmentu klienta.